ALGEMENE VOORWAARDEN
1. Identiteit van het bedrijf:
OESBEA
Waregemsestraat 66
9771 Nokere
België
E-mail: bieke@oesbea.be
Tel: 0032 492 35 28 28
TVA: BE 0786.606.454.
IBAN: BE59 0019 3198 0726
2. Over deze algemene voorwaarden
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle boekingen en/of bestellingen. Elke boeking en/of bestelling impliceert de uitdrukkelijke aanvaarding van deze verkoopsvoorwaarden.
2.2 De minimumleeftijd om boekingen en/of bestellingen bij ons te plaatsen is 18 jaar. Indien je de leeftijd van 18 jaar nog niet hebt bereikt, verzoeken wij je vriendelijk je ouders of wettelijke voogd te vragen de bestelling te plaatsen. Indien wij merken dat een bestelling wordt geplaatst door een minderjarige, behouden wij ons het recht voor deze boeking en/of bestelling te weigeren.
3.Het plaatsen van uw bestelling
3.1 U kunt een bestelling plaatsen door het bestelformulier op de website in te vullen: Oesbea en op de betreffende verzendknop te klikken.
3.2 Wanneer u uw bestelling plaatst, ontvangt u een webbestelnummer.
3.3 Door een bestelling te plaatsen, doet u ons een aanbod om de door u geselecteerde producten onder deze voorwaarden te kopen. Wij kunnen uw aanbod naar eigen goeddunken niet accepteren.
3.4 Indien wij uw bestelling accepteren, stellen wij u daarvan op de hoogte door u per e-mail een orderbevestiging te sturen. Deze bevestiging is bindend op het moment dat wij u deze sturen. Als wij uw bestelling niet kunnen accepteren, proberen wij telefonisch of per e-mail contact met u op te nemen.
3.5 Oesbea kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade als gevolg van het niet beschikbaar zijn van een artikel.
3.6 Bij te late betaling door de klant of problemen met eerdere bestellingen heeft Oesbea het recht de overeenkomst te ontbinden.
4. Het boeken van een shoot
4.1 U kunt een shoot boeken door de kalender applicatie op de website in te vullen: Oesbea en op de betreffende verzendknop te klikken.
4.2 Wanneer u uw bestelling plaatst, ontvangt u een mail met boekingsnummer en betalingsverzoek voor 30% van het te besteden bedrag (excl. kilometervergoeding).
4.3 Uw boeking wordt geaccepteerd vanaf het moment het voorschot werd betaald, wij stellen u daarvan op de hoogte door u per e-mail een orderbevestiging te sturen. Deze bevestiging is bindend vanaf betaling van het voorschot. Als wij uw bestelling niet kunnen accepteren, proberen wij telefonisch of per e-mail contact met u op te nemen.
4.4 Oesbea kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade als gevolg van het niet beschikbaar zijn van datum, plaats, personen.
4.5 Bij te late betaling door de klant of problemen met eerdere bestellingen en/of boekingen heeft Oesbea het recht de overeenkomst te ontbinden.
5. Shoot
5.1 Oesbea kan nooit aansprakelijk worden gesteld bij materiële en/of immateriële schade tijdens een fotosessie op locatie of studio.
5.2 Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de informatie die op deze website is geplaatst of in de brochure staat.
5.3 Ontevredenheden tijdens een reportage dienen per direct gemeld te worden aan de fotograaf, zodoende zijn wijzigingen mogelijks aan te brengen tijdens de shoot. Klachten achteraf over deze kwestie worden als niet gegrond beschouwd.
6. Annuleringsvoorwaarden
6.1 Annuleren kan alleen schriftelijk, via Whatsapp of per e-mail.
- Langer dan een maand voor de geplande shoot: gratis, voorschot wordt terug betaald.
- Tussen een maand en 2 weken: Voorschot wordt niet terugbetaald.
- Tussen twee weken en 72 uur voor de shoot: 75% van het te betalen bedrag wordt aangerekend, restbedrag wordt terugbetaald.
- 72 uur of korter voor de shoot: 100% van het te betalen bedrag wordt aangerekend worden.
6.2 Geldige redenen voor het annuleren van een reportage vallen onder ziekte, overlijden, vroeggeboorte,...
6.3 Indien er sprake is van een annulering op basis van overmacht is Oesbea niet verplicht het reeds betaalde bedrag terug te betalen. Maar is het mogelijk de shoot te verplaatsen of een cadeaubon te schenken met een gelijkgestelde waarde als reeds betaald.
6.4 Oesbea is gerechtigd een fotoshoot of reportage met een geldige reden te annuleren.
6.5 Bij laattijdig toetreden van u als klant, zullen de verloren tijd afgetrokken worden van de geplande tijd voor de shoot.
7. Afbeeldingen / Video's / bewerking
7.1 De afbeeldingen/video's op www.oesbea.be mogen alleen gebruikt worden door de eigenaar, Bieke Vanderbeken. Bezoekers kunnen deze foto's bekijken, maar hebben in geen geval toestemming ze, op welke wijze dan ook, te gebruiken.
7.2 Genomen foto's door Oesbea mogen in geen geval voor commerciële doeleinden gebruikt worden zonder toestemming van Bieke Vanderbeken.
7.3 Oesbea stelt zich niet aansprakelijk voor het leveren van minder of minder goede foto's dan verwacht door onvoorziene omstandigheden die buiten de invloed van de fotograaf vallen (bepaald gedrag van kinderen, het niet opvolgen van instructies, weersomstandigheden,...).
7.4 Oesbea aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade ten gevolge van het gebruik van deze site of het gebruik van (beeld)informatie op deze site of online galerij wordt verstrekt.
7.5 Er kan geen beroep op Oesbea worden gedaan voor klachten van fotoafdrukken als de klant zelf afdrukken laat maken bij een externe leverancier.
7.6 De genomen digitale bestanden die voortvloeien uit de fotoreportage worden na 3 maanden uit het archief / opslag verwijderd.
7.7 Oesbea levert de foto's met de standaard bewerking conform het portfolio op deze website. Voor eventuele aanvullende bewerkingsverzoeken die niet binnen de standaard bewerking vallen wordt een aanvullende uurprijs gerekend van €70 per uur excl. BTW.
7.8 Zaken die door de klant zelf tijdens / of in de voorbereiding van de shoot verholpen kunnen worden zullen in de standaard bewerking niet weggewerkt worden. Zichtbaar ondergoed, telefoons, kreuken, ... Het is de verantwoordelijkheid van de klant ervoor te zorgen dat eigen kleding en uiterlijk in orde is.
7.9 Het auteursrecht van de foto's ligt te allen tijde bij Oesbea.
7.10 De klant geeft automatisch toestemming bij het boeken van de shoot om de gemaakte foto's te gebruiken voor zowel commerciële als promotiedoeleinden op internet en de website van Oesbea. De klant ontvangt hiervoor geen vergoeding. Indien de klant uitdrukkelijk niet wil dat gemaakte foto's van hem/haar of van leden van het gezin/familie gebruikt worden zoals tot hiertoe beschreven, dan dient de klant dit voor de reservering per mail of whatsapp kenbaar te maken. Hier wordt uiteraard rekening mee gehouden.
7.11 Het is niet toegestaan om ontvangen digitale bestanden op het internet te plaatsen met een andere bewerking of uitsnede dan deze is aangeleverd door Oesbea.
7.12 Het is niet toegestaan aangeleverde beelden op te sturen naar fotowedstrijden zonder de uitdrukkelijke toestemming van Bieke Vanderbeken.
8. Prijs
8.1 Onze prijzen zijn vermeld in euro, inclusief BTW en exclusief verzendkosten/kilometervergoeding (en indien van toepassing exclusief handelingskosten) tenzij anders vermeld.
8.2 De prijzen zijn geldig op het moment van publicatie, daarna zijn ze aan wijzigingen onderhevig.
8.3 Voor bestellingen en/of boekingen buiten de EU kunnen wij niet garanderen dat er extra kosten van toepassing kunnen zijn. (Als gevolg van EU-regelgeving inzake douanekosten per 1 juli + kilometervergoeding)
8.4 Voor commerciële opdrachten en commercieel gebruik van de foto's kunt u contact opnemen met Bieke@oesbea.be. Hiervoor gelden andere tarieven.
8.5 Er wordt een kilometervergoeding aangerekend voor afstanden
8.6 Er wordt door Oesbea een kilometervergoeding aangerekend, de eerste 20 km zijn steeds gratis. Voor afstanden groter dan 20km vanuit Nokere/Kruishoutem wordt een kilometervergoeding van €0,42/km heen en terug aangerekend naar Nokere/Kruishoutem.
6. Betaling
6.1 Betaling kan geschieden op een van de op de website aangegeven manieren: Bancontact
6.2 Oesbea blijft eigenaar van de goederen totdat u deze volledig heeft betaald.
6.3 Voor bestellingen en/of boekingen buiten de EU kunnen wij niet garanderen dat er extra kosten van toepassing kunnen zijn. (Als gevolg van EU-regelgeving inzake douanekosten per 1 juli + kilometervergoeding)
7. Herroepingsrecht
7.1 In overeenstemming met de wet van 30 december 2013 betreffende boek VI van het Wetboek van economisch recht "marktpraktijken en consumentenbescherming", heeft de consument het recht Oesbea binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van het product schriftelijk mee te delen dat hij/zij van zijn/haar aankoop afziet.
7.2 Wij adviseren de consument het geretourneerde product in de originele verpakking, in perfecte staat, terug te sturen. Indien een artikel beschadigd wordt teruggestuurd, kan Oesbea van de consument een schadevergoeding eisen die in verhouding staat tot de waardevermindering die het artikel heeft ondergaan. (Artikel VI.51, §2 WER) Elke retourzending waarvan de afzender niet kan worden geïdentificeerd, wordt geweigerd.
7.3 De kosten voor de terugzending zijn voor rekening en onder verantwoordelijkheid van de consument.
7.4 Oesbea raadt aan een koerier te gebruiken bij het retourneren van producten om het pakket te kunnen volgen via een Track en Trace nummer. Oesbea kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de terugbetaling van goederen die verloren, gestolen of beschadigd zijn.
7.5 De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending door Oesbea, mits aan alle voorwaarden zoals hierboven beschreven strikt is voldaan. Overeenkomstig artikel VI.50 §1-§3 WER.
8. Levering
8.1 Wij leveren de producten die op uw orderbevestiging staan vermeld. Oesbea kan in geen geval verantwoordelijk worden gesteld voor fouten van de klant betreffende het leverings- of facturatieadres en voor eventuele laattijdige leveringen of de onmogelijkheid om de bestelde producten te leveren, als gevolg van die fout.
8.2 De eigendom van en het risico voor verlies van uw producten gaat op u over bij levering van de producten op het adres dat in uw orderbevestiging staat vermeld.
8.3 Onze fysieke producten (Milestone / positieve affirmatie kaarten) zijn op aanvraag. Wekelijks wordt 1 dag medegedeeld, waarop bestellingen moeten worden geplaatst om de daaropvolgende meegedeelde datum deze te ontvangen.
8.4 Leveringen worden ingepland na de kantooruren van maandag t/m zaterdag (met uitzondering van feestdagen).
8.5 Indien een product vertraging of niet kan worden geleverd binnen de eerder meegedeelde datum, wordt de consument per e-mail op de hoogte gesteld van een andere leverdatum. Indien de consument niet akkoord gaat met het uitstel, kan de bestelling worden geannuleerd of kan de consument een alternatief product bestellen. De prijs van de geannuleerde bestelling zal worden terugbetaald of, in geval van een bestelling van een alternatief product, zal een nieuwe factuur worden opgemaakt of gecrediteerd, rekening houdend met de prijs die voor het geannuleerde product is betaald.
8.6 Indien wij niet binnen de overeengekomen termijn kunnen leveren, wordt u daarvan vóór het verstrijken van de leveringstermijn in kennis gesteld. Als wij niet binnen de afgesproken tijd leveren, kunt u besluiten uw bestelling te annuleren en krijgt u binnen 30 dagen na annulering uw geld terug.
8.7 Wij zijn niet aansprakelijk voor gevolgschade als gevolg van te late levering of niet-levering door de koeriersdienst die wij gebruiken.
8.8 Vanwege de aard van het product afkomstig van een eerder geboekte shoot is het niet mogelijk om digitale bestanden na levering te ruilen en/of te retourneren. Deze klant is altijd zelf verantwoordelijk voor het kiezen en goedkeuren van de gewenste bestanden. Na digitale levering is die keuze steeds definitief.
8.9 Gepersonaliseerde producten kunnen niet geretourneerd worden.
9. Garantie
9.1 Wij garanderen dat onze producten overeenkomen met uw bestelling en voldoen aan uw normale verwachtingen gezien de specificaties van het product.
9.2 Oesbea is niet aansprakelijk voor technische gegevens verstrekt door de producent of het leveringsbedrijf.
9.3 De consument wordt terugbetaald voor de producten, indien deze, met geldig bewijs, niet aan de normale normen van het product voldoen of een verborgen gebrek vertonen. Klachten kunnen per mail gestuurd worden naar bieke@oesbea.be.
10. Overmacht
10.1 In geval van "overmacht" zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. Wij kunnen in dat geval onze verplichtingen opschorten zolang de overmacht duurt of wij kunnen de overeenkomst definitief ontbinden.
10.2 Overmacht is elke van haar wil onafhankelijke omstandigheid waardoor de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Onder overmacht kan worden verstaan: stakingen, brand, weer, energiestoring, storingen in (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het niet functioneren van onze website, niet of niet tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.
11. Afhandeling van klachten
11.1 Indien u toch klachten heeft over onze dienstverlening, aarzel dan niet om ons te contacteren via bieke@oesbea.be. Wij zullen er alles aan doen om uw klacht binnen de 7 werkdagen te behandelen.
12. Geschillen over recht en jurisdictie
12.1 Wij proberen eventuele geschillen snel en efficiënt op te lossen. Als u niet tevreden bent met de manier waarop wij een geschil behandelen en u wilt naar de rechter stappen, dan moet u dat in België doen.